Recenze Citroën C4 Picasso DACIA KLUB CZ

WEB VŠECH PŘÍZNIVCŮ VOZŮ ZNAČKY DACIA

Recenze Citroën C4 Picasso

Email Tisk PDF

Na podzim roku 2004 automobilka Citroën představila nový model. Téměř současně s Fordem Focus přichází na trh stěžejní model Citroën C4. Nástup tohoto modelu na trh byl fenomenální a vozidlo si okamžitě získalo oblibu u spousty mužů i žen. Jedná se o hatchback nižší střední třídy, který obdržel hned několik významných ocenění.

Tento hatchback automobilka nejprve představila v sedmimístné verzi, který dostal název Grand C4 Picasso. Později se tento vůz začal vyrábět i v pětimístné verzi, který od svého většího sourozence převzal jméno C4 Picasso. Každá nová generace je svým originálem a je vidět, že automobilka, známá inovativním přístupem k designu, se nehodlala snížit k tomu, aby nový hatchback byl podobný svému předchůdci.

Exteriér – chromovaná elegance

Na první pohled by mohl Citroën C4 připomínat své předchůdce C3 a Picasso. Pokud se zaměříte na příď, naleznete zde hned několik rozdílných prvků. Citroën C4 je vybaven novými nárazníky s denními a parkovacími světly s LED diodami. Zepředu nelze přehlédnout rozměrné světlomety, které jsou samonatáčecí a mají „kouřově chromový“ vzhled. Zadní světla mají originální formu ve tvaru hokejky.

Velmi efektním prvkem je bohaté prosklení karoserie, které je zvenku umocněno chromovanou lištou u spodního okraje oken. Chromované lišty podtrhují také přední a zadní nárazník. Široké stylizované šípy na masce chladiče pokračují ve formě chromovaných lišt až ke světlometům, což dodává vozu na eleganci. Výrazné žebrování přispívá ke sportovnímu vzhledu vozidla, ačkoli se jedná o rodinné auto. Eleganci vozu lze také zvýšit pomocí 16 – 19 palcových kol.

Interiér – luxus a prostor

Při prvním pohledu dovnitř vozu vás uchvátí nečekaný luxus. Hlavní roli v tom hrají velmi pohodlná sedadla s příjemným potahem z umělé kůže Alcantara. Sedadla mají velkou variabilitu nastavení a jsou dostatečně pevná pro udržení těla v zatáčkách. Avšak jednou z nejchytlavějších věcí je volant. Ten má (jako historický první) pevný střed, jenž je poset velkým množstvím tlačítek, kterými lze ovládat kde co.

Jistě vás zaujme i bohatě tvarovaná a velmi objemná přístrojová deska, která je vyrobena z kvalitního měkčeného plastu. Elegance na německé úrovni je zvýšena díky barevnému sladění jednotlivých prvků. Interiér díky kombinaci antracitové černě s chromovanými/eloxovanými dekoračními detaily patří z hlediska designu k současné špičce třídy.

Pohodlí a komfort je zajištěno také díky velkému prostoru. I při maximálním vysunutí sedačky vzad mají zadní cestující stále více než 13 cm pro nohy. Místo nad hlavou je na všech sedadlech dostatečné a také šířka 1440 mm ve výši loktů je pro pětimístné obsazení dostatečná. V základním uspořádání má zavazadlový prostor objem 320 litrů, sklopením zadních sedadel a opěradel vznikne prostor o objemu 1085 litrů.

Výbava vozu

Vynikající tepelný komfort ve voze je zajištěn pomocí klimatizace, která je vybavena systémem automatické regulace vzduchu. Cestu si můžete zpříjemnit díky aromatickému osvěžovači vzduchu, který se ovládá kolečkem. Na výběr máte hned několik vůni.

Ke komfortu a bezpečnosti napomáhá i multifunkční displej, který má řadu aplikací. K jedné z nich patří zařízení hands free s technologií bluetooth. Toto zařízení umožní zobrazit adresář na displeji. Vůz C4 Picasso má připraven kompletní HiFi systém, který zahrnuje subwoofer a vysoce výkonný digitální zesilovač s osmi reproduktory. S příplatkovým paketem Video mají cestující vzadu k dispozici dva barevné sedmipalcové displeje.

Při parkování jistě oceníte zadního a předního parkovacího asistenta. Je to funkce, která vám usnadní manévrování. Pomocí ultrazvukových čidel v náraznících zjistí přítomnost překážek. Systém měření volného místa pro parkování vám v kombinaci s parkovacím asistentem zaručeně usnadní parkování.

Zpracování

Jistě vás zaujme fakt, že přístrojová deska přišla o trojici displejů, avšak ty se v jiné formě vynořují na přístrojovém štítu. Klasické displeje s ručičkou byly nahrazeny displeji digitálními. Od předchozích modelů se automobil také liší díky elektrické brzdě, která se automaticky zatáhne po vypnutí motoru a uvolní se při rozjezdu. Je spojena s asistentem pro rozjezd do svahu.

Vůz je vybaven vlečnou nápravou, díky níž je vůz naprosto stabilní. Oproti předchozím generacím je řízení opět o poznání přesnější a brzdy účinnější. Výsledkem je okázalá jistota ve všech jízdních situacích.

I ten nejmenší motor, který lze do Picassa koupit je vybaven automatickou převodovkou. Model Citroën C4 Picasso se vyrábí jak se zážehovými, tak se vznětovými motory. Zážehové motory: 1,4i, 1,6i a 2,0i, všechny se 16 ventily. Vznětové motory 1,6 16V HDi ve dvou výkonových provedeních a 2,0 16V HDi. Avšak doporučený je zážehový řádový čtyřválec s rozvodem DOHC s vícebodovým vstřikováním 1.6i 16 V (80 kW) a také vznětový řádový čtyřválec přeplňovaný turbodmychadlem VNT a se vstřikováním paliva systémem Common Rail 1.6 16V HDi (80 kW).

Technické údaje:

  • Karosérie: tří-, nebo pětidveřový hatchback Citroen C4
  • Motor: zážehový řadový čtyřválec 1,4i 16V (66 kW), 1,6i 16V (80 kW), 2,0i 16V (100/103/130 kW) s rozvodem DOHC a vícebodovým vstřikováním paliva; přeplňovaný vznětový čtyřválec 1,6 HDi 16V (66/80 kW), 2,0 HDi 16V (100 kW) s rozvodem DOHC a přímým vstřikováním paliva systémem Common Rail
  • Pohon: přední kola
  • Rozměry: 4260x1775x1460 mm
  • Rozvor: 2610 mm
  • Zavazadlový prostor: 315/340/1085 litrů
  • Palivová nádrž: 60 litrů

Fotogalerie - Citroën C4 Picasso

 

Přidat komentář


Bezpečnostní kód
Obnovit